Curs Monogràfic Universitari. Ciutats per a pensar Europa

Visiones de Neurastenia. La Via Layetana, Gabriel
asas. Publicat a Barcelona Gràfica, nº 58, 1930

Ciutats com ara Londres, Berlín o París han estat —o són— capitals gairebé indiscutibles d’Europa, en algun moment, i per raons molt clares. Però la idea d’Europa no s’escriu només des dels grans centres de poder econòmic o polític, sinó que es troba en totes i cadascuna de les seves geografies culturals.

Quan aquestes geografies es perceben des de la perspectiva de la literatura, emergeix un altre mapa en què hi ha ciutats que han fet una contribució insubstituïble a la idea d’Europa.

Ciutats per a pensar Europa vol documentar i reflexionar sobre el paper de ciutats que, des de situacions de complexitat de vegades semblant a la de Barcelona, i sovint molt més marcada, aporten un llegat de preguntes sobre Europa que convé tenir present per pensar també la nostra ciutat i la seva clara vocació europeista.

Programa del curs

Dates:

Del 27 d’abril al 30 de maig de 2017

Horari:

Dijous, de 17 a 21 hores

Lloc:

MUHBA Vil·la Joana.
Cra. de l’Esglèsia, 104 (Vallvidrera)
museuhistoria@bcn.cat
Veure mapa

Com arribar (veure plànol)

Informació, inscripció i matrícula: